24-11-2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Min kära mamma heter Ewa Johansson, hon är hela 47 jordsnurr och jobbar på Järnvägsgrillen i Luleå :)
Hon är min absoluta idol, förebild you name it! I min värld kan hon allt, hon är allt, för henne gör jag vad som helst liksom. Har under hela min uppväxt bott med min mamma och fått lära mig att bli självständig, även fast att dom som möter mig i nutiden inte kanske tycker jag är det.
Om min mamma säger åt mig att jag inte får dricka, så gör jag inte det, jag vill inte göra henne besviken på mig, för det har jag gjort och jag har nu byggt upp det igen. Mamma är en sån där person man inte tjaffsar med, hon vet vad hon vill, hon är inte rädd för att säga vad hon tycker om folk osv, hon är stark som jag vet inte vad.
Hon har alltid satt mig och min syster i första hand, hon jobbar som ett psyke för min och min systers skull, för att vi ska kunna göra något kul! Jag älskar dig Mamma, du är bäst! <3



Min pappa, som hette Jari Kuronen. Han lever tyvärr inte idag, han blev mördad i Älvsbyn för 5 år sedan. Jag bodde med honom, min mamma och syster tills jag var 1, då han blev utkastad pga han var en alkoholist och knarkare, jag höll knappt kontakten med honom då jag var yngre, eftersom jag inte gillade honom när han var påverkad. Dom enda gångerna jag träffade honom var när jag var till min farmor och farfar, han läste alltid Den fula Ankungen åt mig, kysste mig på pannan och sa godnatt, det är ärligt talat det starkaste minnet jag har med honom.
Han glömde bort mina födelsedagar, ringde aldrig, fanns helt enkelt inte där som en pappa. Men han kunde vara underbar, snäll, givmild. Jag vet inte mycket om honom då jag helt enkelt inte kände honom. Hans död tog inte hårt på mig, såklart det kändes i hjärtat, men jag visste inte mer än att reagera med att gråta. Jag saknar honom, ja. Ångrar att jag inte var mer med honom, men jag vågade helt enkelt inte vara med en påverkad människa.
Pappa, jag älskar dig, det gör jag. <3



MVH Jessica Johansson Kuronen






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback