19-11-2011

Hej!

Satt just och läste en blogg, om en muslimsk tjej som bor i finland med sin familj.
Ni borde läsa hennes blogg, den är fan hemsk.. Klicka här så kommer ni till den!

Det får mig att diskutera detta litegrann.
Så ni som läser hennes blogg, kommentera gärna vad ni tycker till mig och vad ni tycker om det jag skriver här näst.

Jag har alltid fått höra att man ska ta seden dit man kommer, eller hur? Det har man alltid blivit lärd sedan man varit liten, skulle jag åka någonstans där det finns muslimer så skulle jag nog inte springa runt som jag gör i sverige med kort kjol, urringade kläder osv, det skulle ju vara väldigt respektlöst.
Men varför kan då inte dom som är muslimer, iranier osv osv ta seden dit dom kommer? Jag ber dom inte sluta tro på sin gud, såklart dom får be till den MEN att slå sina fruar och dötter men uppmuntra sina söner till att göra precis vad dom vill? Det är fan fel.

Enligt hon på bloggen så är det någon som har misstolkat koranen och därmed satt att kvinnor ska inte ha något frihet i deras land, den äldsta döttern ska laga all mat, leka slav och sitta och hålla käften sen.
I finland så kom lagen 1983 att man inte längre får aga sina barn (aga är ett annat ord för slå), sverige fick den 1979 förövrigt. Så om man kommer som utlänning till ett land där man inte får slå sina barn osv, VAFAN GÖR NI DET FÖR? Det kommer inte ge bättre pli på barnen tror jag, tillslut kommer dom göra uppror.

Iallafall, vad tycker ni om det här? Är det rent av sjukt eller har dom rätt att ställa kvinnorna i köket och ta iväg deras frihet i ett land där dom har hur mycket frihet som helst?

MVH Jessica Johansson Kuronen





Jag tycker fan dom ska anpassa sig till samhället.. Men absolut behålla sin tro. Men jobba, prata svenska, behandla alla barn lika oavsett kön. Hur svårt kan det vara?

Och dom borde INTE kunna gifta bort sina döttrar till deras kusiner eller så..

2011-11-19 » 13:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback