18-05-2012

Hej!

Är jävligt arg idag, bleh...
Varför? Jo såhär är det..

Igår på bussen hem möter jag en polare jag kännt i flera år, låt oss kalla honom P. Jag vet att han har haft drogproblem i många år nu men hela tiden åker han in på behandling och direkt han kommer ut igen så går han tillbaka till sina jävla polare som fortfarande sitter kvar i skiten vilket gör att han självklart börjar igen också..
Nu senast satt han på en behandling inlåst i 4 månader, innan det satt han över 1 år, jag förstår inte varför sådana människor inte förhelvete tar sig ur skiten..
Blir så arg på P, för jag hatar att träffa påverkade människor och delvis för att han aldrig kommer klara av att ta sig ur det här. Det som verkar krävas för honom är att flytta lång åt helvete och klippa banden med sina polare.

Sen en annan kille som vi kan kalla för L, han bad mig ta hand om en person medans han var på behandling, personen jag skulle "ta" hand om röker på ibland men inte när personen har varit med mig eller har träffat mig. Nåväl, så var dessa personer med varandra eftersom L hoppade av sin behandling och kände sig bra, att han inte kommer hålla på nå mer. Så åker dessa personer iväg till en stuga och där har L tydligen fixat något att röka, så självklart röker båda två.. JÄVLA DUBBELMORAL. Fan asså, han kan ju inte be mig få en person att sluta hålla på och så drar han med sig sån skit, självklart gör röker han då.

Fan va less jag blir på vissa människor ibland..

Dessutom, droger är fan något av det värsta jag vet. Jag skäms inte för att säga att min far var alkoholist och höll på med droger, men det är just därifrån jag fått min rädsla, jag hatar att se påverkade människor för jag vet inte om jag vill slå dom eller om jag ska gråta åt dom. Kommer påverkade människor fram till mig och vill prata jag ber dom gå för jag blir rädd.
Jag har försökt få en person att inse att det är såhär jag mår av att se folk ta droger eller höra att dom gör det, jag vill inte vara med en sån person men jag kommer ALDRIG tvinga dom välja igen. Gjorde det misstaget med mitt ex och det gick ju åt helvete. Aja som avslutning, droger är skit, och dom jag skrivit om behöver fan hjälp.

MVH Jessica Johansson Kuronen





Vi skickar allihop på tvångsintagning?

2012-05-18 » 12:04:08
» Johan

Du har nog rätt i att de behöver hjälp. Det svåra är bara att få dem att förstå det själva och när de väl har förstått det, att verkligen klara av att ta den hjälp de behöver, ta sig igenom allt och klara av det. Det är tufft och svårt, men det går.

2012-05-28 » 20:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback