Beslutsångest

Min vardag består av feta beslutsångest tankar hela tiden
 
Tex vilka serier jag ska börja följa, vad jag ska lägga mina pengar på, göra si och så osv.
 
Men främst av allt har jag beslutsångest om vad jag ska göra till hösten, jag har sökt in på Borås högskola och Mälardalens högskola för att läsa Ämneslärarprogrammet svenska/engelska/svenska som andrahandsspråk åk 7-9 och även Förskolelärarutbildningen.
 
Bara det att jag har ingen aning om jag ska fara och läsa vidare eller inte, jag vill fortsätta jobba men jag vill även härifrån, bort från mitt förflutna.
Fördelarna och nackdelarna väger upp varandra lika mycket och jag vet inte hur jag vill göra.
 
Det hade varit kul att börja plugga, eftersom att båda programmen ligger på 3 år och 4.5 år, känner som att jag vill inte vara för gammal när jag ska börja jobba på riktigt, men ändå vill jag fortsätta jobba som springvikarie ett tag till här i Luleå.
 
ÅÅÅÅÅH vad jag hatar det här.
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback