07-10-2010

Hallo hallo!

Skolan flyter på som vanligt, börjar komma in i rutinen att kliva upp tidigt men har äckligt svårt att somna på nätterna. Idag hade vi skolfoto, det var ganska kul ändå, men alla var inte med, vilket var mindre tråkigt.
Gjorde även ett prov i Matten och jag tror fan det gick bra!

Nu på måndag åker jag till Göteborg med käraste Mormor, så har fått pengar av Mamma så jag kan göra stuff dära, ska bli jätte kul att få träffa mina släktingar och vänner! Även shoppa så man har något nytt i garderoben. Men tyvärr får jag med mig massvis av läxor, men lika bra att göra det så jag inte hamnar efter :)

På den senaste tiden har jag gått och funderat på vad jag ska ta upp här i bloggen som jag ville diskutera.
Och jag kom fram till kärlek.

Att leka med sina känslor är ingen bra sak, man ska alltid försöka komma på vad man vill och säga det rakt ut. Om det tagit slut mellan dig och din pojk/flickvän och ni börjar hålla på igen, så tycker jag att man leker med sina egna känslor. För det gör att hoppet stiger om att man ska få tillbaka personen igen. Vissa gånger får man tillbaka personen för man vill verkligen försöka igen, men ibland är man en bara en spelpjäs i den andres spel. Det är den dåliga sidan av kärlek som kanske inte alla har upplevt ännu.
Men det finns såklart en bra sida med kärlek.

Då man precis har träffat personen och är alldeles nykär, man vet knappt vart man ska ta vägen. Man får knappt fram orden; jag älskar dig. Kärlek är en väldigt seriös sak. Det handlar verkligen om att förlora sig i varandras armar, leva för varandras kyssar, kunna berätta hemligheter, vara varandras bästa vänner. Att kunna må bra och känna sig fri.

MVH Jessica Johansson Kuronen






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback