20-02-2011

Hellu! :)

Känner att det var längesen jag tog upp något samtalsämne så nu gör jag det :)

Dagens samtalämne; Dubbelmoral.

Igår började jag nämligen småbråka med en person som tyckte det var äckligt att en tjej hade varit med många killar, men den personens killkompis hade varit med ungefär samma antal som tjejen. Och det tyckte personen inte var äckligt.
Varför diskriminera tjejerna?

Personen tyckte att det är tjejernas initiativ till sex osv, men det är helt fel, i dom flesta fallen vill båda två och jag tror inte någon skulle ha sex med någon om dom inte ville det.
Jag blev såklart sur och irriterad och tänkte.
Är verkligen dagens samhälle såhär diskriminerande?`

När vi tjejer legat med många killar så är vi inte erfarna, nej vi är slampor, horor, äckliga osv.
Men när en kille har gjort det så är han praktiskt taget legend, DET ÄR SÅ FEL!
Varför ska man vara en hora (som förövrigt säljer sig för pengar som alla vet förhoppningsvis.) för att man haft sex med många killar?  Då måste ju killar vara manshoror?

Det slutade med iallafall att personen inte orkade prata om det här samtalsämnet för jag tror personen visste att jag hade rätt, tycker man att ena personen är äcklig så är den andre det också.

Vad tycker ni om dubbelmoral?
Är det okej som det jag skrivit om att tycka den ena personen är en slampa medans den andre är helt okej?



MVH Jessica Johansson Kuronen






Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/sondag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-02-20 » 18:43:38

Du har så jävla rätt!!

2011-02-20 » 19:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback